GIGI BECALI - "MARTIR" CONTEMPORAN ep. 1

În primul rând o să salut călduros pe toţi acei care vor avea plăcerea sau neplăcerea să îşi piardă timpul citind ceea ce voi avea de scris pe blogul meu.
Şi în al doilea rând fac precizarea ca nu mi-am imaginat niciodată că primul "articol" pe care îl voi scrie, va trata o temă ce îl are protagonist pe Dl. Gigi Becali.
În al treilea rând trebuie să mărturisesc că până în momentul de faţă nu am crezut că Dl. Gigi Becali este capabil de o asemenea inteligenţă, iar drept dovadă stă depoziţia dumnealui în faţa instanţei de judecată. (în cele ce urmează a scrie am să şi argumentez)
În al patrulea rând şi cel din urmă menţionez că sunt jurist de profesie, iar ceea ce voi scrie nu doar în scrierea prezentei ci şi în articolele ce urmează a le posta reprezintă doar părerea mea personală iar faptele, situaţiile, aspectele ce le voi prezenta sunt lucruri general acceptate de către cetăţeni.
Până la arestarea d-lui Becali, vă spun clar că acest personaj îmi era în proporţie de cel puţin 80% ANTIPATIC. Şi de ce îmi era antipatic E important de spus şi asta, întrucât contează, şi are un aport deosebit de important pentru schimbarea părerii generale a populaţiei despre acest om.
Îmi era antipatic pentru că nu ştia să se exprime în româneşte.
Îmi era antipatic pentru ca în sinea mea credeam că e un om îmbogăţit doar din speculă, şi probabil cred în continuare, din afaceri care pot fi considerate mai mult sau mai puţin legale.
Îmi era antipatic pentru că era plin de sine şi exagerat de mândru când facea referire la propria sa persoană şi toate aceste atitudini le avea fără drept şi neavenite şi poate de multe ori sfidător în comparaţie cu majoritatea populaţiei din România care se află în pragul sărăciei. Şi în principiu nu îmi plac oameni care nu păstrează o anumită modestie faţă de persoana sa proprie.
La aceste antipatii pot adăuga încă foarte multe pe care le-am observat în decursul timpului.
DAR în acelaşi timp l-am aprecitat pentru două motive pe care nu le pot totuşi afirma sus şi tare că sunt adevărate, chiar şi aşa totuşi în comportamentul dumnealui televizat am apreciat că s-a declarat în permanenţă un naţionalist convins şi o persoană ce trăieşte cu frica Lui Dumnezeu. Şi aceste două lucruri împreună afirmate cu nonşalanţă la televizor în diferite emisiuni, pentru o persoană normală cu o educaţie cât de cât, risca a fi apreciat ca fiind un personaj chiar penibil. Pentru că toţi putem spune că poate uneori ne-am aflat în aceeaşi situaţie, că atunci când spui adevărul şi îl cunoşti numai tu şi spui asta cu voce tare şi insişti, rişti ca cei din jur să te considere un nebun sau te evită şi te ignoră în mod intenţionat.
A trebui să vă plictisesc cu aceste cuvinte în favoarea sau defavoarea dlui Gigi Becali, pentru că, repet - Contează.
Stimaţi cititori, nimeni nu poate afirma că este vinovat sau nevinovat de cele acuzate decât persoanele direct implicate în acest scandal - penal şi când spun direct implicate ma refer la cei care cunosc probele şi întreg dosarul. Şi nu vă aşteptaţi să aflaţi prea curând acest verdict şi în mod garantat pot spune că atunci când va fi cunoscut atât pentru presă cât şi pentru populaţie va fi un simplu "FSSS!" indiferent dacă instanţa va constata că este sau nu vinovat.
Dar la urma urmei sunt om şi eu, înainte de a fi jurist. Şi în cele ce urmează am să vorbesc din prisma unui om normal care totuşi observă anumite lucruri, face analogii şi se întreabă dacă sunt sau nu coincidenţe. Şi anume:
Dacă luăm în considerare prin absurd sau nu, că acest dosar a fost instrumentat, atunci cei care au dispus acest lucru cu siguranţă sau aşteptat la o explozie media şi la reacţii din partea populaţiei. Dar cu siguranţă nu s-au aşteptat la o asemenea amploare. La început am crezut şi nici în momentul de faţă nu exclud posibilitatea, repet posibilitatea, că acest dosar e la comandă din motive ce au intersectat din perspectiva economică ...... imobiliară din judeţul Ilfov. Însă ulterior mai exact de o zi, două, de când şi personaje politice au început să aibă păreri cu privire la arestarea D-lui Gigi Becali îmi permit să fac supoziţia că dosarul e legat de interese mult mai mari şi exced chiar contextul naţional. O să vă rog să facem un exerciţiu şi invit să vă imaginaţi că trăiţi într-un vis, iar România actualmente e o benzinărie mare iar una din pompe s-a defectat şi lasă carburantul să se scurgă. Iar în benzinărie se află mai multe persoane printre care câtiva au fiecare câte o cutie de chibrituri şi aprind unul câte unul dar eu cred că şi din afara benzinăriei se mai aruncă chibrituri care o parte se sting în aer altele cad aprinse. Cam în felu asta vad eu situaţia social - politică de pe plaiurile mioritice în acest moment.
Realizez pe zi ce trece că nu ma simnt în siguranţă, chiar dacă nu am săvârşit nici o infracţiune în toată viaţa mea. Acesta este primul sentiment care mă cuprinde atunci când urmăresc toată tevatura asta mediatică în legătură cu cazul Becali. Şi în mod garantat acelaşi sentiment îi încearcă şi pe majoritatea cetăţenilor din ţara asta, indiferent dacă au sau nu pregătire juridică şi indiferent de statutul social şi financiar pe care îl au. Este posibil să cred în mod greşit şi nu exclud acest lucru dar parerea mea personală în mod cert se apropie de această constatare. Şi mai trebuie de spus că în general oameni educaţi, cu cultură în cel mai multe cazuri nu au curajul să spună acest lucru ori să facă ceva în legătura cu asta şi nu neapărat în legătură cu subiecte de categoria supusă analizei de faţă, ci şi în corelaţie cu alte subiecte ce ţin de latura socială şi vitală pentru garantarea drepturilor şi libertăţilor ocrotite doar de legiuitor şi nu întotdeauna poate de organele şi instituţiile aflate în slujba acestuia.
Revenind totuşi din coşmar la realitatea sistemul judiciar din România din postura în care mă aflu şi în raport cu cunoştinţele pe care le am o să apreciez doar lucrurile care au fost deja mediatizate în legătură cu arestarea d-lui. Becali. Dealtfel nici nu am cum să comentez altceva, întrucât nu se cunoaşte de către toată lumea dosarul.
Am urmărit serialul asta de la telivizor care ne ţine cu "suflarea la gură" mai mult pentru a încerca să reţin ceva motivaţii ce ţin de ramura dreptului penal. Întrucât recunosc că am doar cunoştinţe ce ţin de dispoziţiile legale care reglementează dreptul penal şi o practică săracăcioasă, deoarece însăşi profesia nu mi-a permis acest lucru, fiind consilier juridic. Şi ceea ce cred din ceea ce ştiu până acum mi s-a părut cu totul inedit pledoaria din faţa camerelor de luat vederi a d-lui. avocat Mateuţ, apărătorul d-lui Becali, şi care presupun alături de altele a avut-o şi în faţa instanţei şi a procurorului. Anume:
1. dumnealui preciza că la "instanţa atunci când trebuia să pună în discuţie şi să justifice măsura arestării preventive, trebuia să aducă dovezi cu privire la faptul că Dl. Becali reprezintă un pericol social. Însă instanţa a pus în discuţie chiar fondul cauzei şi nu s-a redus la ceea ce defapt trebuia pus în discuţie" Acest lucru din ceea ce ştiu se întâmplă destul de des în jurisprudenţă şi în general mai toate persoanele pe care le cunosc care practică penalul apreciază în acelaşi fel.
2. tot avocatul Mateuţ spunea "că Gigi Becali nu reprezintă un pericol social în libertate (per a contrario) el reprezintă un pericol social în arest, întrucât în rândul populaţiei produce nelinişte şi nesiguranţă" Este totuşi o afirmaţie poate exagerată şi deosebit de greu de probat, însă pe mine ma frapat logica juridică în acest caz care mi se pare absolut inedită şi excepţională. Şi presupun că vede cu totul altfel anumite perspective juridic şi nu rămâne închistat în textele legiuitorului. Din ceea ce am repodus mai sus din cuvintele avocatului d-lui Becali, în declaraţia pe care a avut-o la unul din posturile naţionale, este posibil sa fi sarit unele cuvinte sau sa fi schimbat ordinea în propoziţie, însă din memorie am încercat să pastrez ideile pe care încerca să aducă la cunoştinţa publicului.
O să revin cu cel de-al doilea episod în cel mai scurt timp, cât şi cu o finalitate la cele scrise.

Niciun comentariu: